Tuesday, October 30, 2007

ကေလးနဲ႔ ေလယာဥ္စီးျခင္း

အစတုန္းကေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ကေလးေတြနဲ႔ ခရီးသြားတာေတြ႔ရင္ ကေလးနဲ႔မ်ား ဘာေၾကာင့္ သြားပါလိမ့္လို႔ ေတြးမိတယ္။ ျမန္မာေတြကေတာ့ ကေလးငယ္ေလးနဲ႔ ဆိုရင္ ဘာမွာ ႐ႈတ္႐ႈတ္႐ွက္႐ွက္ မလုပ္ပါဘူး။ ဘိုေတြပဲ ကေလးနဲ႔ အေပ်ာ္ ခရီးသြားတာတို႔ ဘာတို႔ လုပ္တာကိုး။ ကေလးက ငယ္ေနေသးတာပဲ အိမ္မွာ ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ေလယာဥ္ပ်ံ စီးၿပီး သြားေလာက္ေအာင္ ဘာမ်ား အေရးႀကီးေနလို႔လဲလို႔ ေတြးမိတယ္။ ဒီလို ေတြးမိရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းကလည္း ကေလးနဲ႔ ေလယာဥ္ေပၚမွာ စီးရတာ အင္မတန္ ဒုကၡမ်ားမယ္ ထင္ေနလို႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ ကေလးကို သနားတာလည္း ပါတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံ စီးရတာ ကားစီးရတာေလာက္ သက္ေတာင့္ သက္သာ ႐ွိတာမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ လမ္းမွာ ရပ္ၿပီး ေအာက္ေလး ဘာေလး ဆင္းလို႔ ဆန္႔လို႔ ရတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚမွာ လိုက္နာရတာေတြကလည္း ႐ွိေသးတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ကေလးက ေတာက္ေလွ်ာက္ ငိုလာရင္ ဒုကၡဆိုၿပီး ေတြးမိတာလည္း ပါတယ္။

ကိုယ့္အလွည့္က်မွပဲ သူမ်ားေတြ ဘာလို႔ ကေလးနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံ စီးရတယ္ ဆိုတာ နားလည္ေတာ့တယ္။ မတတ္သာလို႔၊ ေ႐ွာင္လြဲ မရလို႔ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ကေလးနဲ႔ အေစာဆံုး ေလယာဥ္ စီးလို႔ရမယ္ ထင္တဲ့ ၆ လေက်ာ္မွပဲ စတင္ စီစဥ္ေတာ့တယ္။ စီစဥ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ က်က်နန မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ဆို ကေလးငယ္နဲ႔ ေလယာဥ္စီးမယ္ ဆိုရင္ ေစာေစာစီးစီ လက္မွတ္ေတြ ဘာေတြ ၀ယ္ထားသင့္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ အေျခအေန ၾကည့္ လုပ္ရတာ ဆိုေတာ့ ၃ ပတ္ေလာက္ အလိုက်ေတာ့မွ ၀ယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူကိုယ္တိုင္ သြား၀ယ္ႏိုင္တာ မဟုတ္ေတာ့ Zuji ကပဲ ၀ယ္လိုက္ပါတယ္။ အျပင္ထက္ (ကိုယ္နဲ႔ သိတဲ့ Travel Agent ထက္) နည္းနည္းေလးပဲ ေစ်းပိုေပးရေပမယ့္ ေစ်းမွန္ပါတယ္။ အရမ္းမ်ားမွာ ရိတ္မွာ မပူရဘူး။ Travel Agent ထက္ သာတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ သူက လက္ႀကီးသမားဆုိေတာ့ ခံုေတြ ဦးထားတာ ႐ွိလို႔ ၃ ပတ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳ၀ယ္တာေတာင္ သူဆီမွာ ခံုေတြ ႐ွိေနပါေသးတယ္။ ဒီအခ်ိန္ေလာက္ဆို Travel Agent ေသးေသးေလးေတြမွာ ၀ယ္လို႔ မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အခုေတာင္ ေတာ္ေသးတာေပါ့ Non-Stop Flight မို႔လို႔။ သူဆီမွာ ၀ယ္ရင္ Online ၀ယ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ Infant ပါရင္ တိုက္႐ိုက္ ၀ယ္လို႔ မရဘဲ ဘယ္ဖုန္းနံပါတ္ကို ဆက္ပါဆိုလို႔ ဆက္လိုက္ေတာ့လည္း မထူးပါဘူး။ လူႀကီး၀ယ္တဲ့ အတိုင္း Online ၀ယ္ၿပီး ေငြေခ်ခါနီးက်မွ Credit Care တိုက္႐ိုက္ မထည့္ဘဲ ဖုန္းနဲ႔ ေပးတဲ့ Option ကို ေ႐ြးၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ Trip No ေျပာၿပီး တခါတည္း ကေလးအတြက္ပါ လုိခ်င္တယ္ ေျပာလိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီက်မွ ကေလးအတြက္ ထိုင္ခံုမပါ လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ကို ၂၈၀ ေက်ာ္ေက်ာ္နဲ႔ ထုတ္ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Seat Number ကိုေတာ့ သူ႔ဆီမွာ Reserve လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွာပဲ လုပ္ပါတဲ့။

ကေလးနဲ႔ဆိုေတာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို Service ေပးတာမွာ ေကာင္းတယ္လို႔ နာမည္ႀကီးတဲ့ Singapore Airline (SQ) ကိုပဲ ေ႐ြးလိုက္ပါတယ္။ ႐ံုးကိစၥေတြနဲ႔ စီးတုန္းကလည္း ႐ံုးက SQ ပဲ ၀ယ္တာဆိုေတာ့ SQ က ေကာင္းတယ္ ဆိုတာ သိေနပါၿပီ။ တစ္ေယာက္တည္း Sydney ကို လာတုန္းကေတာ့ ေစ်းနည္းနည္း ပိုသက္သာတဲ့ Qantas ကို စီးလာတာပါ။ တကယ္တမ္း ယွဥ္စီးၾကည့္ေတာ့ Qantas က ေတာက္ေလွ်ာက္ အစားအစာ တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳး ေကၽြးလာၿပီး SQ ကေတာ့ ၇နာ၇ီေက်ာ္ ၈နာရီေလာက္ ခရီး တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာမွ အႀကီးတစ္ခါ အေသးတစ္ခါပဲ ေကၽြးပါတယ္။ Qantas ကေတာ့ ၂ နာရီ တစ္ေခါက္ေလာက္ကို တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳး ေကၽြးေနၿပီး သူ႔ဆီက အစားအစာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ပိုႀကိဳက္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚက Service ကလည္း ဘာမွ ပိုေကာင္းတယ္ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ကေလးပါတယ္ ဆိုလို႔ အႏွီးထုပ္ေလး ၂ခုရယ္၊ Wet Tissue ပါတဲ့ Kit ေလးေတာ့ လာေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာမွ အပို ဂ႐ုစုိက္တယ္ မ႐ွိလွပါဘူး။ မလိုလို႔လည္း ေနမွာေပါ့။ လိုရင္ေတာ့ ဂ႐ုစိုက္မွာပါ။ Qantas ရဲ႕ In-flight On-Demand TV ကလည္း ပိုေကာင္းပါတယ္။ ကေလးနဲ႔ေတာ့ In-Flight Cinema ႀကီး ပါရင္ေတာင္ မထူးပါဘူး။ Ground မွာေတာ့ SQ က ပိုသာတယ္ ထင္ပါတယ္။ Early Check-in တို႔၊ Gate ထဲ ၀င္တာတို႔ ဘာတို႔ဆို ကေလးနဲ႔ဆို ဦးစားေပးပါတယ္။

ကေလးနဲ႔ ေလယာဥ္စီးရင္ ပုခက္ (Bassinet) ပါတဲ့ ခုံရႏိုင္ပါတယ္။ ပုခက္က ေ႐ွ႕မွာ အခန္းအကန္႔ နံရံ ႐ွိတဲ့ ထုိင္ခံုေတြမွာပဲ ႐ွိၿပီး တခ်ိဳ႕ဟာေတြက နံရံကိုကပ္ၿပီး ေခါက္ထားတတ္ၿပီး တခ်ိဳ႕ဟာေတြကေတာ့ အ႐ွင္ ျဖဳတ္ႏိုင္ တပ္ႏိုင္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပုခက္ပါတဲ့ ခံုကေတာ့ Economy Class အတြက္ ၄-၅ ခံုေလာက္ပဲ ႐ွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ပါတ္ေလာက္ အလိုမွာ သူမက Paragon က SIA မွာ သြားၿပီး Seat ကို Reserve သြားလုပ္ေတာ့ အကုန္လံုး ဦးသြားၿပီတဲ့ မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူးတဲ့။ Zuji ကလည္း လက္မွတ္ ၀ယ္တုန္းက ထိုင္ခံု ဦးေပးဖို႔ ႀကိဳးစားပါေသးတယ္တဲ့။ မဆိုးပါဘူး၊ ထူးလည္းမထူးပါဘူး။ ကေလးျခင္း (Carrycot) ထဲ ထည့္ထားလို႔ေတာ့ ရတယ္ဆိုတာနဲ႔ ျခင္း၀ယ္ဖို႔ စဥ္းစားေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေခါက္ေလာက္ပဲ သံုးလို႔ရမွာမို႔ ဒီအတိုင္းပဲ သယ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။ SQ က မပ်ံခင္ ၄၈ နာရီအလိုမွာ Online Check-In လုပ္လို ရတယ္ဆိုတာနဲ႔ လုပ္ၾကည့္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ Passport က သက္တမ္း ၆လ မ႐ွိေတာ့တာမို႔ လုပ္လို႔ မရလိုက္ပါဘူး။ အဲဒါနဲ႔ သြားမယ့္ေန႔ မနက္က်မွ Paragon ကို ေျပးၿပီး Check-In လုပ္ပါတယ္။

ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေလယာဥ္စီးမယ္ဆို အသြားမွာ ကိုယ့္သြားမယ့္ ၿမိဳ႕ကို ေလယာဥ္ဆင္းခါနီး အေပၚက ၾကည့္လို႔ ရေအာင္ရယ္ မွီဖို႔ နံရံပါ႐ွိတဲ့ Window Seat ယူၿပီး အျပန္မွာေတာ့ Isle Seat ကို ယူတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေလယာဥ္ေနာက္ပိုင္း (ထိုင္ခံု နံပါတ္ႀကီးတာ) ကိုေတာ့ တတ္ႏိုင္ရင္ မယူပါဘူး။ ေလယာဥ္က ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ပိုတုန္ခါၿပီး စီးရတာ အဆင္မေျပလွပါဘူး။ အခု ကေလးနဲ့ ဆိုေတာ့ ေဘးတန္းေတြ မယူဘဲ အလယ္တန္း/ကၽြန္း (Isle) က ခံုကို ယူလိုက္ပါတယ္။ အလယ္တန္းက ၄ ခံု ႐ွိတာ ဆုိေတာ့ ကိုယ္က ၂ ခံု ယူလိုက္ရင္ ဟိုဘက္က ၂ ခံုက သူဘာသူ ထြက္တာ ထတာ ကိစၥ ႐ွင္းပါေစ၊ ကိုယ့္ဘက္က ကိုယ့္အပိုင္ပဲ။ ေဘးတန္းဆိုရင္ ၃ခံုတြဲ ဆိုေတာ့ တျခား တစ္ေယာက္က ႐ွိေနေသးတယ္။

Early Check-In လုပ္ထားတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေလဆိပ္ေရာက္ေတာ့ Baggage Check-In လုပ္ရပါေသးတယ္။ ကေလးအတြက္ ၁၀ ကီလို ရေတာ့ အားလံုးေပါင္း ကီလို ၅၀ ရပါတယ္။ အဲဒါကို (အိမ္မွာ ခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ၆၅ ေက်ာ္ေက်ာ္ပါ သူ႕ဆီမွာ ခ်ိန္မွ) ၆၈ ကီလိုေလာက္ ျဖစ္ေနေတာ့ Ground Crew က လက္ဆြဲ အိတ္ေတြကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ လက္ဆြဲအိတ္က ေသးေသးေလး ၂ အိတ္ဆိုေတာ့ ေပါင္ပိုေၾကးေတြ ဘာေတြ ရစ္မေနဘဲ ေပးသယ္လိုက္ပါတယ္။ လက္ဆြဲ အိတ္က ေသးေသးေလး ၂ အိတ္ပဲေပါ့၊ က်န္တဲ့ အိတ္အႀကီးႀကီး ၄ အိတ္က တျခား တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေနရာမွာ ခ်န္ခဲ့တာကိုး။ လက္ဆြဲအိတ္ေတြ အားလံုး ေပါင္းလိုက္ရင္ေတာင္ ၃၅ ကီလိုေလာက္ေတာ့ အသာေလး ႐ွိမယ္။ တကယ္ဆို ကေလးနဲ႔ ေလယာဥ္စီးမယ္ဆို တတ္ႏိုင္သေလာက္ အထုတ္ ေလွ်ာ့ယူရမွာကို အခုဟာက အိမ္ေျပာင္းတာဆိုေတာ့ အမ်ားႀကီး သယ္ေနရတယ္။ ကေလးလွည္းေလး (Stroller) ကိုေရာ တစ္ခါတည္း ခ်ိန္မလား ေမးေပမယ့္ ေလယာဥ္ေပၚ မတက္ခင္ထိ သယ္သြားလို႔ရေတာ့ သယ္သြားမယ္ ေျပာလိုက္တယ္။ ေလယာဥ္ေပၚ မတက္ခင္ေလးတင္မွာ ကေလးလွည္းတို႔ လူႀကီးလွည္းတို႔ကို ေစာင့္ယူေနတဲ့ သူေတြကို ေပးလိုက္ရၿပီး လွည္းေတြ အတြက္ ေပါင္မခ်န္ပါဘူး။

ကေလးအတြက္ ပစၥည္းေတြကို အထုတ္တစ္ထုတ္နဲ႔ သက္သက္ထည့္လာၿပီး အဲဒီအထုတ္ကိုေတာ့ ေခါင္းေပၚက Cabin ထဲ မထည့္ထားဘဲ ထုိင္ခံုေအာက္မွာပဲ ထားလိုက္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚေရာက္တာနဲ႔ ျမင့္ျမတ္ႏိုးတို႔ ဇာတ္လမ္းစေတာ့တာပဲ။ ကိုယ့္ေနရာလည္းမဟုတ္၊ က်ဥ္းက်ဥ္း က်ပ္က်ပ္ဆိုေတာ့ အီၿပီး ငိုေနေတာ့တယ္။ ေတာ္ေသးတယ္ ေလယာဥ္က ေစာေစာ ထြက္လို႔။ ေစာေစာဆိုေပမယ့္ သတ္မွတ္ အခ်ိန္ထက္ ေနာက္က်ပါေသးတယ္။ Gate Open လုပ္တာ ေနာက္က်ေနလို႔။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေလယာဥ္ထဲမွာ ၾကာၾကာေတာ့ မေနလိုက္ရဘူးေပါ့။ ေလယာဥ္မယ္က Infant Seat-Belt လာေပးသြားေတာ့ အေမနဲ႔ တြဲၿပီး ခ်ီေပးထားတယ္။ ကေလး စိတ္ေျပာင္းေအာင္ဆိုၿပီး ေ႐ွ႕က ခံုမွာတပ္ထားတဲ့ TV ေလးကို လက္နဲ႔ ေတာက္ေတာက္ေတာက္ ေခါက္ျပေတာ့ ေ႐ွ႕က ဘြားေတာ္က တင္းၿပီး ေနာက္ကို လွည့္ၾကည့္တာ ကေလးေလးကို ေတြ႔သြားၿပီး ၿပံဳးျပတယ္။ ကေလးပါေတာ့ လူတိုင္းက နားလည္ေပးၿပီး ဦးစားလည္း ေပးပါတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံ Take-Off လုပ္ေတာ့လည္း ငိုေနေပမယ့္ ဒီအတိုင္းပဲ အေမနဲ႔ တြဲခ်ီထားရတယ္။ ခါးပတ္ခၽြတ္လို႔ ရမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ၾကားက လက္တန္းကို မ ဖယ္ၿပီး သူကို သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပး ခ်ီထားရတယ္။

Over-Night Flight ဆိုေတာ့ SQ ကလည္း သစၥာ႐ွိတယ္။ အိမ္မွာ ညစာ စားခဲ့ၿပီးၿပီ ဆိုၿပီး Supper အတြက္ Sandwich နဲ႔ Croissant ကို ဒီအတိုင္း လိုက္ေ၀တယ္။ သမီးအတြက္ကေတာ့ ႏို႔ဘူးတစ္ဘူးကို ေဖ်ာ္ၿပီးယူလာတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏို႔မႈန္႔ခ်ိန္ထည့္လို႔ရတဲ့ ဟာေလးထဲ ႏို႔မႈန္႔ေတြ ထည့္လာလိုက္တယ္။ အဲဒါရယ္ သူစြဲလမ္းတဲ့ ေစာင္ကလြဲရင္ တျခား ေထြေထြ ထူးထူး ဘာမွာေတာ့ ပါမလာပါဘူး။ ညက်ေတာ့ သူ႔အေမထုိင္ေနတဲ့ အေပၚမွာ ေခါင္းအံုးေတြ စီၿပီး သိပ္ထားပါတယ္။ ေျခေထာက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေပၚမွာပါ။ အရမ္းေအးေတာ့ ေႏြးေအာင္ဆိုၿပီး အေႏြးထည္ အထူႀကီး ၀တ္ေပးထားတာလည္း သူ႔အတြက္ ေနရ ထိုင္ရတာ အဆင္မေျပလွပါဘူး။ ပါးပါးနဲ႔ ေႏြးေႏြးဆို ပိုၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပမွာပါ။ Seat-Belt က ခလုတ္ႀကီးက ေက်ာမွာ ခုေနတတ္ပါေသးတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ တစ္ညလံုး တစ္ခါတစ္ေလ ႏိုးၿပီး ထထ ေအာ္တာကလြဲရင္ မနက္မိုးလင္းတဲ့ အထိ အိပ္လာပါတယ္။ သူ႔အေမကပဲ ေကာင္းေကာင္းခ်ီတတ္လို႔ သူ႔ေပၚမွာ အိပ္ေနေတာ့ သူမလည္း လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အဆင္ေျပသလိုပဲ လိုက္လာရပါတယ္။

ေလယာဥ္အင္ဂ်င္သံ ဆူတာကေတာ့ ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ အင္ဂ်င္သံေၾကာင့္ ကေလးက ပိုၿပီး အိပ္ငိုက္သလို ကေလးငိုသံကိုလည္း ေ႐ွ႕ ၃တန္း ေနာက္ ၃ တန္း ေလာက္ကပဲ ၾကားရေလာက္ပါတယ္။ ဟုိးေနာက္ ၄-၅တန္းက ကေလးငိုသံကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကေန သဲ့သဲ့ပဲၾကားရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီေန႔က ကေလးငယ္ေလးေတြ ၁၀ ေယာက္ေက်ာ္ ပါလာတာဆိုေတာ့ ေလယာဥ္တစ္စင္းလံုးကို သူ႔အတန္းနဲ႔သူ ကေလးေတြက တာ၀န္ယူထားပါတယ္။ Over-Night Flight ဆိုေတာ့ ကေလးအတြက္ကေတာ့ အိပ္ခ်ိန္ဆိုၿပီး အိပ္လာေပမယ့္ လူႀကီးေတြကေတာ့ ေကာင္းေကာင္း မအိပ္ရရင္ မနက္ ေလယာဥ္ဆိုက္ရင္ ပင္ပန္းေနတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း တစ္လမ္းလံုး နာရီပဲ တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ ပါလာပါတယ္။ သမီးက တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ႏိုးႏိုးလာၿပီး ႏို႔စို႔ တတ္ပါတယ္။ ႏို႔ေအးသြားလို႔ ေလယာဥ္မယ္ေတြဆီမွာ သြားေႏႊးခုိုင္းတာ အရမ္းပူသြားလို႔ ေရသန္႔ဘူးေတာင္းၿပီး နည္းနည္းေရာၿပီး တိုက္ရပါေသးတယ္။ ေနာက္တစ္ေခါက္က်ေတာ့ ေဖ်ာ္ၿပီးသား ႏို႔ကုန္သြားလို႔ ေရေႏြး သြားေတာင္းၿပီး ေဖ်ာ္လိုက္ရပါတယ္။

တစ္လမ္းလံုး ေလယာဥ္က မီးမွိတ္ၿပီး ပံ်လာပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း အိပ္ၿပီး လိုက္လာၾကပါတယ္။ မနက္ ေနထြက္ခ်ိန္က်ေတာ့ မနက္စာ ေကၽြးဖို႔ မီးေတြ ဘာေတြ ထြန္းေတာ့ သမီးလည္း ႏိုးလာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေပၚမွာ ခဏအိပ္ၿပီးေတာ့ ငိုလာတာနဲ႔ လမ္းထေလွ်ာက္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မယ္ေတြ မနက္စာ ေကၽြးဖို႔ ျပင္ဆင္ေနခ်ိန္မွာပဲ သမီးက စိတ္ျပန္ၾကည္လာတာနဲ႔ အႏွီးထုပ္ လဲေပးဖို႔ စိတ္ကူးၿပီး ေလယာဥ္အိမ္သာေတြထဲက လဲလို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ Sign တတ္ထားတဲ့ အခန္းထဲ ၀င္လဲပါတယ္။ အထဲမွာ က်ဥ္းေပမယ့္ တစ္မိသားစုလံုး ၀င္ၿပီး ကေလးကို အႏွီး လဲေပးလိုက္ပါတယ္။ အလြယ္ပဲ ေလယာဥ္ေပၚကေပးတဲ့ Diaper နဲ႔ လဲလိုက္ေပမယ့္ သူ႔တို႔ေပးတဲ့ Diaper က အေတာ္ၾကမ္းပါတယ္။ မနက္စာစားေတာ့ ေလယာဥ္မယ္ကေတာ့ ေမးပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အတူတူ စားမလား၊ တစ္ေယာက္စာ ေနာက္မွ ယူလာေပးရမလားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ႏွစ္ေယာက္စာ အတူတူ ယူထားလိုက္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက ေတြ႕ဖူးတာေတာ့ ကေလးပါတဲ့ ခရီးသည္ေတြကို အရင္လာေပးတတ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ အတူတူပဲ လာေပးသြားပါတယ္။ တစ္ခုခုမ်ား ႀကိဳတင္ Request လုပ္ရသလား မသိ။ အစားနည္းတဲ့ သူမအရင္ စားေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္က ကေလးခ်ီထားၿပီး သူက အျမန္စားၿပီး ကေလး ျပန္ေခၚထားပါတယ္။ ကေလးက ငယ္ေသးေတာ့ ပုခံုးေပၚမွာ ခ်ီထားလို႔ ရေတာ့ ကိစၥမ႐ွိပါဘူး။ စားေနတုန္း လူႀကီးစားတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ေတြကို ဇြန္းထိပ္ေလးနဲ႔ တို႔ၿပီး နည္းနည္း နည္းနည္း ေကၽြးေနေတာ့ ျမင့္ျမတ္ႏိုးတို႔လည္း ၿငိမ္ေနပါတယ္။ (တကယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေကၽြးရပါဘူး။)

ခဏေနေတာ့ ျပန္အိပ္သြားၿပီး ေလယာဥ္ Landing လုပ္ခ်ိန္မွာလည္း အိပ္ေနလို႔ ေတာ္ေသးတယ္။ ကေလးနဲဆိုေတာ့ အတက္တုန္းကေတာ့ ဦးစားေပး တက္လို႔ရေပမယ့္ အထြက္မွာေတာ့ ဦးစားေပးတာ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ လက္ဆြဲအိတ္ေတြကလည္း မ်ားေတာ့ အားလံုးထြက္ၿပီးတဲ့ အထိ ေစာင့္ၿပီးမွ ထြက္ရပါတယ္။ ေလယာဥ္က ဆင္းတာနဲ႔ သူ႔ Stroller ေလး ျပန္ရေတာ့ လက္ဆြဲအိပ္ေတြ ကို တင္ တြန္းလာၿပီး ကေလးကိုေတာ့ ရင္ခြင္ပိုက္တဲ့ ဟာေလးထဲ ထည့္ၿပီး သူမက ခ်ီလာရတယ္။ Immigration/Custom မွာ အဆင္ေျပပါတယ္။ Baggage ေတြ ေ႐ြးၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အထုတ္ေတြ အထုတ္ေတြဆိုေတာ့ တြန္းလွည္းနဲ႔ ႏွစ္းစင္းအျပည့္ျဖစ္သြားၿပီး အေမက ကေလးလွည္းထဲကို လက္ဆြဲအိတ္ တခ်ိဳ႕ထည့္ တြန္းၿပီး ကေလးခ်ီရေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း လွည္းႏွစ္စင္းနဲ႔ ႐ြာလည္ေနပါတယ္။ တစ္စင္းစီ တြန္းေနတာကို Custom က မၾကည့္ရက္ေတာ့ တစ္စင္းကိုတြန္း တစ္စင္းကို ဆြဲဆိုၿပီး လာျပပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ Custom ေရာက္ေတာ့ ဘာစားစရာေတြ ပါလဲဆုိေတာ့ ကေလးအစာေတြနဲ႔ ပုဇြန္ေျခာက္ဆုိၿပီး ကေလးကို လက္ၫိႈးထိုးျပလိုက္ေတာ့ မစစ္ေတာ့ဘဲ လႊတ္ေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။

ကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေလယာဥ္စီးရတာ မလြယ္လွေပမယ့္ ထင္ထားသေလာက္ေတာ့ ခက္ခက္ခဲခဲ မစီးလိုက္ရဘဲ ေလယာဥ္က အ၀င္အထြက္ အရမ္းေနာက္က်တာေတြ ပစၥည္းမွားတာ ေပ်ာက္တာေတြ မ႐ွိလို႔ေတာ္ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ တညလံုး ကေလးကို ေပါင္ေပၚတင္ သိပ္ထားရတဲ့ သူမကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ပင္ပန္းေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ညက အိပ္တခ်က္ ႏိုးတခ်က္နဲ႔ ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ပင္ပန္းေနပါၿပီ။ ေလဆိပ္က ထြက္ၿပီး ေလ႐ႈလိုက္ရမွပဲ နည္းနည္း အသက္႐ႈေခ်ာင္သြားၿပီး ဒီ ခရီႀကီးကို ေအာင္ျမင္စြာ ျဖတ္သန္းလာႏိုင္ၿပီ ဆိုၿပီး ၀မ္းသာေတာ့တယ္။ ။

2 comments:

nu-san - 10/30/07, 2:40 PM

Andy တုိ႔ မိသားစုေလး အခုလုိ အဆင္ေျပေျပနဲ႔ အိမ္ေျပာင္းေရႊ႕လုိ႔ရသြားတာ ေပ်ာ္စရာၾကီးပဲ.. ဟုတ္တယ္ေနာ္. ခေလးပါရင္ ေတာ္ေတာ္ ဂရုစို္က္ရမယ္။ လူၾကီးခ်ည္းပဲ ေလယာဥ္နဲ႔ ခရီးသြားရင္ေတာင္ အေတာ္ပင္ပန္းတာ ခေလးနဲ႔ဆုိေတာ့ ပုိဆုိးေပါ့.. စာဖတ္ရင္းနဲ႔ ေလယာဥ္ေပၚမွာ အေမရာ သမီးေရာ အေနခက္မွာပဲလုိ႔ ေတြးမိေသးတယ္။ ေနာက္ဆုိရင္ ေအာ္ဇီက သမီးတုန္အေၾကာင္းကုိ ေစာင့္ဖတ္ရေတာ့မွာပဲ.. :)

Phyo Wai Kyaw - 10/31/07, 11:59 AM

Wow and your family follow to you so early. dude, I am very glad to read this. ;)

Post a Comment

Many thanks for dropping a comment…

Film