Thursday, April 24, 2008

ပုပၸါးနတ္ေတာင္ - ၃

သြားဖူးတဲ့ ခရီးေလးကို ျပန္ေရးလိုက္တာပါ။ တခ်ိဳ႕ဟာေတြက အမွတ္မွားၿပီး မွားေရးမိ ႏိုင္ပါတယ္။ ျပင္ေပး ျဖည့္ေပးမယ္ဆို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အရင္ေဆာင္းပါးမွာလည္း ျပလို႔က ျပည္ေရာက္ၿပီးမွ လာတယ္၊ မိတၳီလာနဲ႔ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၾကားက ရြာနာမည္က လက္ပံျပာျဖစ္တယ္ ဆိုတာရယ္၊ ပုပၸါးမေရာက္ခင္က ေတာင္ပတ္လမ္းေလးကို သံုးထပ္ေကြ႔ ေခၚေၾကာင္း ေကာမန္႔ေရးသြားေပးတဲ့ မေ၀တိုး နဲ႔ ကိုပီတိ ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ Feed Reader နဲ႔ ဖတ္တဲ့သူေတြ၊ ေကာမန္႔ မဖတ္ျဖစ္လိုက္တဲ့ သူေတြ အတြက္ ေရးလိုက္တာပါ။

ေအာင္သိဒၶိကုန္းက ဆရာေတာ္ကို ဦးပရမၼ၀ဏၰသိဒၶိလို႔ ေခၚပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ဘုန္ႀကီး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အစိုးရနဲ႔ ျပသနာတက္ၿပီး လူထြက္လိုက္ရတာပါ။ ဆရာေတာ္က သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္တဲ့ အတြက္ ၾသဇာ အ႐ွိန္အ၀ါ ႀကီးမားပါတယ္။ ပံုဂံမွာ ဘူးဘုရားကို ထီးေတာ္ တင္တာမ်ိဳးေတြ၊ ဘုိကေလး ဖ်ာပံုဖက္မွာလည္း ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြ ဦးစီး ေဆာက္တာမ်ိဳးေတြ ျမန္မာျပည္ အႏွံ႔ အမ်ားႀကီး လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ရဟန္းဘ၀က ထြက္ၿပီးေတာ့လည္း သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းေတြပဲ ဆက္လုပ္ေနပါတယ္။ လူေတြက ဘိုးေတာ္လိုလည္း ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ဘိုးေတာ္ဆိုလို႔ မင္းသိခၤလို႔ ဆံ႐ွည္၊ မုတ္ဆိတ္႐ွည္ ဘုိးေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာေတာ္က သကၤန္း မ၀တ္႐ံုပါပဲ။ ေယာဂီ ၀တ္စံုကို အၿမဲ၀တ္ၿပီး ေခါင္းလည္း တံုးထားပါတယ္။ ဘုရား၊ တရားလည္း လုပ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ကြယ္လြန္သြားပါၿပီ။ အဲဒီ ေအာင္သိဒၶိကုန္းမွာပဲ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဂူဗိမာန္ ႐ွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ လက္ေထာက္ ဘဘ ေအာင္ေဘာဂကလည္း သေဘာေကာင္းၿပီး အၿမဲ ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ပါ။ သူက အရင္တုန္းက ဆင္းရဲေတာ့ ဆရာေတာ္ဆီမွာ အႀကံလာ ေတာင္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္က မင္း ေရေရာင္းရင္ ႀကီးပြားမယ္လို႔ ေျပာလိုက္တာ ေရေရာင္းၿပီး ဘယ္လို႔လုပ္ႀကီးပြားပါ့မလဲ စဥ္းစားရင္းနဲ႔ လက္ဘက္ရည္ ေရာင္းတာ အေတာ္အတန္ ေျပလည္သြားတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ (ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ အေသအခ်ာ မသိေပမဲ့ တာေမြေစ်းနားက သူ႔ရဲ႕ ေအာင္ေဘာဂ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာေတာ့ ေသာက္ဖူးပါတယ္။)

ေအာင္သိဒၶိကုန္းမွာ ေစတီေလး တစ္ဆူ႐ွိတယ္။ နာမည္ေတာ့ ၀ိုးတိုး၀ါးတားပဲ။ ျပည္လံုးခ်မ္းသာ ကမၻာေအးေစတီလို နာမည္မ်ိဳးပဲ။ ၁၉၈၇ ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားၿပီး ကိုရင္ ၀တ္တုန္းက တည္ၿပီးကာစပဲ ႐ွိေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုရင္၀တ္တုန္းက ဦးပဇၨင္းေတြ ၀င္တဲ့ ႏွစ္ထပ္ သိမ္ကလည္း အဲဒီတုန္းက အသစ္ပဲ ႐ွိေသးတယ္။ အေမက နတ္ေတြ အေၾကာင္းျပဳၿပီး သြားတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေရာက္တဲ့ အခါတိုင္းလိုလို တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ ရဟန္းခံ ႐ွင္ျပဳလုပ္တယ္။ ပထမ တစ္ေခါက္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကိုေတြ၊ ေနာက္တစ္ေခါက္က်ေတာ့ အေဖတို႔ ညီအစ္ကိုေတြ၊ ေနာက္တစ္ခါက်ေတာ ပထမတစ္ေခါက္တုန္းက ေမြးေတာင္ မေမြးေသးတဲ့ သားအငယ္ဆံုးေလးအတြက္ ႐ွင္ျပဳေပးတာ။ ေအာင္သိဒၶိကုန္းမွာ အစတုန္းက အေဆာက္အအံု သိပ္မ်ားမ်ား မ႐ွိေသးပါဘူး။ အဲဒီတုန္းက လွဴထားတဲ့ အထဲမွာ ႀကီးႀကီးမားမားဆို သံုးထပ္ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း႐ွိတယ္။ ေအာက္ထပ္မွာ ဧည့္သည္ေတြ တည္းႏိုင္ၿပီး အလယ္ထပ္မွာ နတ္နန္းလုပ္ထားတယ္။ ၃ရမင္း နတ္႐ုပ္ေတြက လူကိုယ္ေလာက္ မ႐ွိေပမယ့္ အေတာ္ႀကီးပါတယ္။ အေပၚဆံုး ထပ္မွာေတာ့ ဘုရားခန္း႐ွိပါတယ္။ ကိုရင္၀တ္တုန္းက ညညဆို အဲဒီမွာ ဘုရား႐ွိခိုး ပုတီးစိတ္ သြားလုပ္ရတယ္။ တရားလာထိုင္တဲ့ သူေတြလည္း ႐ွိပါတယ္။ အခုေတာ့ သိမ္ေတြ၊ ေက်ာင္းေတြ တိုးလာပါတယ္။ ဇရပ္ေဆာင္ေလးေတြလည္း မ်ားလာပါတယ္။

အဲဒီမွာ သတိအ႐ဆံုးကေတာ့ ဆြမ္းစားေဆာင္ပါ။ အေဆာင္ႀကီးက အေတာ္ ႀကီးပါတယ္။ ေအာင္သိဒၶိကုန္းမွာ ႐ွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ကိုယ္ေတာ္ေတြ အတြက္ပါ။ ေတာင္ကလပ္နားက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ အတြက္ ဆြမ္းစားေဆာင္ေတြ သပ္သပ္စီ ႐ွိပါတယ္။ ေ႐ႊဂူေခ်ာင္ဘက္မွာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ဆြမ္းစားေဆာင္ ဆိုေပမယ့္ လူေတြလည္း စားပါတယ္။ လာလည္ သမွ်လူေတြ ၀င္စားလို႔ ရပါတယ္။ သတ္သတ္လြတ္ပဲ ေကၽြးလွဴပါတယ္။ မန္က်ည္းရြက္ႏုသုပ္၊ ပဲဟင္း၊ အာလူးဟင္းနဲ႔ ေျမပဲကို င႐ုပ္သီးနဲ႔ ေႀကာ္ထားတာမ်ိဳးေတြ ေကၽြးပါတယ္။ ဆြမ္း၊ ထမင္းလာခ်က္တာလည္း ဆရာေတာ္ရဲ႕ အမ်ိဳးေတြနဲ႔ အဲဒီနားက လုပ္အားေပးေတြပါ။ သူတို႔နဲ႔ စကားစျမည္ ေျပာၾကည့္ေတာ့ ေရနံေခ်ာင္းက လာတဲ့သူ ႐ွိတယ္။ မိတၳီလာက လာတဲ့ သူေတြ ႐ွိတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး အနီးအပါးကေန သႀကၤန္နား နီးၿပီဆို လာၿပီး လုပ္အားေပးတာတဲ့။ ဒါမွမဟုတ္ တျခား ပြဲေတာ္ခ်ိန္ဆိုရင္လည္း လာတတ္တဲ့ သူေတြ ႐ွိတယ္တဲ့။

အစတုန္းက နတ္နန္းက ေအာက္မွာပဲ (ေတာင္ကလပ္ အေျခမွာပဲ) ႐ွိပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေအာင္သိဒၶိကုန္းေပၚမွာပါ တစ္ခု ေဆာက္လုိက္ပါတယ္။ နတ္နန္းဆိုတာ မ်က္ႏွာစာက်ယ္ ခန္းမေဆာင္ႀကီးပါ။ ေနာက္ဘက္ ၄ပံု ၁ပံုေလာက္မွာ မွန္ေတြနဲ႔ အလ်ားလိုက္ အခန္းကန္႔ထားၿပီး ၃၇မင္း နတ္႐ုပ္ေတြ အတန္းလိုက္ စည္ထားပါတယ္။ နတ္နန္း ႏွစ္ခုစလံုးမွာ ပုပၸါးမယ္ေတာ္က အလယ္မွာပါ။ လူကိုယ္ေလာက္ ႐ွိတဲ့ ႐ုပ္ထုေတြဟာ အသက္၀င္လွပါတယ္။ က်န္တဲ့ ၄ပံု ၃ပံုက ခန္းမ အလြတ္ႀကီးပါ။ အဲဒီေနရာက နတ္ကနားေပးဖို႔ ေနရာပါ။ နတ္ကနားေပးၿပီဆို ဆိုင္း၀ုိုင္းေတြ က ၃ပံု၁ပံု ေနရာယူ၊ ပရိသတ္က ၁ပံုနဲ႔၊ အလယ္မွာေတာ့ နတ္၀င္သည္ေတြ ကခုန္ဖို႔ပါ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေပးတဲ့ နတ္ကနားေတြထက္ အဲဒီက နတ္ကနားေတြက အမ်ားႀကီး ပိုၾကည့္လို႔ ေကာင္းပါတယ္။ နတ္တို႔ ေပ်ာ္စံရာ ဌာေနမို႔ပဲလားေတာ့ မသိ။ နတ္ေတြက တစ္ပါးၿပီး တစ္ပါး၀င္တာ ၾကည့္လို႔ေတာ့ အေတာ္ ေကာင္းပါတယ္။ လူကိုယ္အ႐ြယ္ နတ္႐ုပ္ေတြရယ္၊ စည္သံ ေျဗာသံရယ္ ေပါင္းလိုက္တာေရာ ကိုယ့္နားက လူေတြ ဟိုတစ္ေယာက္က နတ္၀င္ပူးလိုက္၊ ဒီတစ္ေယာက္က နတ္၀င္ပူးလိုက္နဲ႔ ဆတ္ဆတ္ ဆတ္ဆတ္တုန္ခါ ကန္ေတာ့ၿပီးသကာလ လက္သီး လက္ေမာင္းတန္းၿပီး ကြင္းအလယ္ကို ၀င္က ေနၾကတာ ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ကိုယ့္ကို နတ္၀င္ပူးမွာေတာင္ ေၾကာက္လာသလိုလို ကိုယ္ကိုပဲ ၀င္ပူးပါေတာ့ ဖိတ္ေခၚရမလို ျဖစ္ရပါမယ္။ ၀ိုင္းဆရာကလည္း အင္မတန္ အပို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ၾကမ္းၿပီဆိုလည္း ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို ေျဗာေပါက္ေအာင္ ၾကမ္းၿပီး အလြမ္းအေဆြးဆိုလည္း ႏွဲသံနဲ႔တင္ မ်က္ရည္၀ဲေနတဲ့ သူေတြ အပံုအပင္။ စကား၀ါပန္းနံ႔နဲ႔ ေရေမႊးနံ႔ကလည္း ခန္းလံုးႀကိဳင္ၿပီး ႐ွဴ႐ွိဳက္မိရင္ နတ္ပင္၀င္ပူးေလမလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ ပိုက္ဆံေတြ ႀကဲတာဆိုတာလည္း အရြက္ႀကီးေတြ ခဏခဏ ပါပဲ။ နတ္ေတြကို အပထားၿပီး ပိုက္ဆံေကာက္ဖို႔ သပ္သပ္လာတဲ့ သူေတြကလည္း ႐ွိပါေသးတယ္။ အဲဒီလို ညနက္သည္ အထိကို ကၾက ပူေဇာ္ၾကတာပါ။ ကိုရင္၀တ္တုန္းကေတာ့ နတ္ကတာ ၾကည့္လို႔ မရပါဘူး။ ဆရာေတာ္က ေတြ႔ရင္ လိုက္႐ိုက္တတ္တာ ေၾကာက္လို႔ပါ။

ဒီနတ္နန္းေတြ အျပင္ အိမ္တြင္း အေဖႀကီး နတ္နန္းဆိုတာလည္း တစ္ေနရာမွာ ႐ွိပါေသးတယ္။ အိမ္တြင္း အေဖႀကီးဆိုတာ ဒ႑ာရီထဲမွာ ပန္းပဲ ေမာင္တင့္တယ္က ခြန္အား အလြန္ႀကီးေနတယ္ ၾကားလို႔ ဘုရင္က တေဆြလံုး တမ်ိဳးလံုးကို စကား၀ါပင္မွာ မီးၿမိဳက္ၿပီး ကြပ္မ်က္တာ ခံလိုက္ရလို႔ အစိမ္းေသၿပီး နတ္ျဖစ္သြားတယ္။ ျမန္မာဘုရင္ေတြ ဆုိတာလည္း ကိုယ့္ကို ျပန္ၿပီး ေတာ္လွန္ႏိုင္တယ္ ထင္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကုန္းေခ်ာလိုက္ရင္ ခ်က္ခ်င္း သတ္ေစ ဆိုတတ္တာကိုး။ အခုေခတ္မွာလည္း မထင္ရင္ မထင္သလို ေထာင္ခ်လိုက္တာပဲ။ ကြာသြားတာက ပန္းပဲ ေမာင္တင့္တယ္လို လူ႔ခြန္အား ႀကီးတာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဦး၀င္းတင္လို ကေလာင္စြမ္း ထက္တဲ့သူမ်ိဴးေတြကို ေထာင္ခ်ပစ္တာမ်ိဳးေပါ့။ အဲဒီလို ပန္းပဲ ေမာင္တင့္တယ္က ခြန္အားႀကီးတဲ့ အတြက္ နတ္ျဖစ္တဲ့ အခါ အိမ္ေတြမွာ ေစာင့္ေ႐ွာက္ဖို႔ အိမ္တြင္း နတ္ဆိုၿပီး ဗမာေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုးကြယ္ တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလို နတ္ေတြကို ကိုးကြယ္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္း တစ္ရပ္ကို မေကသြယ္က ဒီလိုေျပာသြားပါတယ္။

ေရွးတုန္းက ရွင္ဘုရင္ေတြရဲ႕ တေသြးတသံ တမိန္႕ေအာက္မွာ ကြပ္ျမတ္ခံရတဲ့ ျပည္သူ႕အခ်စ္ေတာ္ေတြကို ျပည္သူေတြကလည္း ခ်စ္ခင္ႏွေျမာတဲ့စိတ္နဲ႕ ကိုယ္တတ္နိုင္သလို ဆက္လက္ ရွင္သန္ ေစတာလို႕ က်မ အေဖကေတာ့ သံုးသပ္တယ္။ ေခ်ေဂြဗားရားတို႕ ေဘာ့မာေလတို႕ေတာင္ နတ္လို႕ ေျပာရမေလာက္ပဲ ဘိုလိီဗီးယားမွာဆို ေခ်ကိုကိုးကြယ္ၾကတယ္လို႕ သိဘူးတယ္။
ဒါေပမယ့္ အိမ္တြင္းနတ္ေတြဟာ အ႐ွင္လတ္လတ္ မီးၿမိဳက္ခံရၿပီး နတ္ျဖစ္သြားတဲ့ အတြက္ မီးကိုေတာ့ မႀကိဳက္တဲ့လို႔ မီးအလင္းေရာင္ေတာင္ မ၀င္ေအာင္ သူ႔နတ္ကြန္းေဆာင္ဆိုရင္ ခန္းစီးေလးနဲ႔ ကာေပးထားရပါတယ္။ စကား၀ါေျမ ပုပၸါးမွာ ပုပၸါးမယ္ေတာ္ကို စကား၀ါပန္းကပ္လို႔ ရေပမယ့္ အိမ္တြင္းနတ္နန္းမွာေတာ့ စကား၀ါပန္း မကပ္ရပါဘူး။

အိမ္တြင္း နတ္နန္းက ပုပၸါးၿမိဳ႕နဲ႔ ေအာင္သိဒၶိကုန္းၾကားမွာပါ။ ေအာင္သိဒၶိကုန္းကေန နာရီ၀က္ ၄၅ မိနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားရပါတယ္။ အဲဒီဘက္ကို သြားရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္။ မနက္စာ စားၿပီးခါစ သြားရင္ အေတာ္ပါပဲ။ ပထမဆံုး တစ္ေခါက္သြားတုန္းက ဆရာေတာ္က လမ္းျပဖို႔ဆိုၿပီး ေခြးတစ္ေကာင္ ထည့္ေပးလိုက္တာ ဆိုက္ဆိုက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီနား တ၀ုိက္မွာ ေတာလမ္းေလးလည္း ေလွ်ာက္လို႔ သာသာယာယာ ႐ွိပါတယ္။ စမ္းေခ်ာင္းေလးေတြနဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ႐ွိလွပါတယ္။ မီးသင့္ေက်ာက္ အတုံးလိုက္ႀကီးေတြကိုလည္း ေလ့လာခ်င္ေသးတယ္ဆို ကိုင္ၾကည့္လို႔ ရေသးတယ္။ စကၤာပူက Channel News Asia မွာ လာလာေနတဲ့ Japan’s Hours မွာပါတဲ့ ဂ်ပန္က ေတာတြင္းသြားတဲ့ ခရီးတခ်ိဳ႕နဲ႔ေတာင္ ခပ္ဆင္ဆင္။ ပုပၸါးမွာေတာ့ ေရပူစမ္း မ႐ွိဘူးေပါ့။ ေရထြက္ေတြေတာ့ ႐ွိတယ္။ ေတာင္ထိပ္ နတ္နန္းကေန ၾကည့္လိုက္ရင္ ဟုိးဘက္က လွ်ိဳေတြလည္း လွမ္းျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး တစ္ေခါက္ သြားတုန္းကေတာ့ ေတာင္ထိပ္က အိမ္တြင္း နတ္နန္းမွာ လြမ္းေစတီေလး တစ္ဆူ တည္ထားတာ သတိထားမိတယ္။ အဲဒီနားမွာ အခု ၀ိပႆနာ တရားအားထုပ္ဖို႔ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလည္း ေတြ႔ခဲ့ေသးတယ္။

အိမ္တြင္း နတ္နန္း သြားရင္းနဲ႔ အျပန္လမ္းမွာ ေတာင္မႀကီးဘက္ သြားတဲ့ လမ္းကို ၀င္လို႔ရတယ္။ ေတာင္မႀကီးက ၄၉၈၁ေပ ျမင့္တာဆိုေတာ့ မနက္အေစာႀကီး ၅နာရီေလာက္ ထတက္မွ ေန႔ခ်င္းျပန္ သြားလို႔ရတာမို႔ ပုပၸါးကို ခဏခဏ ေရာက္ေပမယ့္ ေတာင္မႀကီးကိုေတာ့ မတက္ျဖစ္ပါဘူး။ ေတာင္ထိပ္မွာလည္း ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ထပ္ဆင့္လႊင့္ စက္႐ံု တစ္႐ံုရယ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရယ္ပဲ ႐ွိတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ဖက္နားမွာ တိုင္းရင္းေဆးပင္ စိုက္ခင္းေတြ ႐ွိၿပီး ႐ွားပါးတဲ့ ေဆးဖက္၀င္ အပင္ေတြ ႏြယ္ပင္ေတြ မ်ိဳးစံုကို တစ္ေနရာထဲမွာ အစံုေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ အပင္ေတြက ပံုစံဆန္း မ်ိဳးစံုနဲ႔ပါ။ နဂါးဂမုန္းဆိုလည္း နဂါးအေမာက္ေထာင္ေနတဲ့ အတိုင္းပဲ။ စာသူငယ္ ဦးေႏွာက္အပင္ဆိုလည္း တကယ္ ဦးေႏွာက္ အေသးစားေလး အတိုင္းပါပဲ။ အဲဒီနားမွာပဲ Popa Resort Hotel လည္း ႐ွိပါတယ္။ ေဆာက္ထားတာေတာ့ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ပါပဲ။ သစ္ေတာထဲက ဘန္ဂလို စတိုင္ေလးေပါ့။ အဲဒီမွာေတာ့ တစ္ေခါက္ေလာက္ ေအးေအးေဆးေဆး သြားတည္းခ်င္ေသးတယ္။

(ဆက္ေရးမည္)

3 comments:

Tar - 4/28/08, 5:43 PM

Hi Aung Kyaw Myint,
My village name is Let Pan Pyarr, and pronounced as Let Ba byarr.

Nyi Nyi

Andy Myint - 4/29/08, 10:09 AM
Noted Ko Nyi. I already mentioned about that in 2nd Post. Is that Pyarr as in car ... or Pyer?
Tar - 4/29/08, 2:45 PM

not pyer (blue), Pyarrr (flat),sorry, I dont know how to type burmese font.

Post a Comment

Many thanks for dropping a comment…

Film